Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pravicový Liberál

Grafy a statistiky.

Hra s čísly a grafy je opravdu bezva a baví tady hodně lidí. Ale do většiny statistik se nedá zohlednit, že s nástupem krize 2008-2009 prudce ztrácí hodnotu naše národní měna, úroky z již vydaných dluhopisů prudce rostou a obsluha státního dluhu rovněž. O propouštění a výpadku příjmů z daní nemluvě + nárůst sociálních dávek. Navíc většina vlád ČR je koaliční, takže svalovat odpovědnost přímo na ministra financí je jen zjednodušování a manipulace od autorů článků na toto téma.

0/0
3.10.2011 10:12

Higen

Re: Grafy a statistiky.

Tak potom prosím o křivku hodnoty naši měny vůči například dolaru, nebo euro. Přesto si troufnu, beztoho aniž bych ji viděl, říci, že CZK vůči jiným rostla. Tedy se "zvyšovala" její hodnota a důvěra v ní. Prosím taky o data nezaměstnanosti a růstů nakladu na obsluhu dluhu. Zajímavé, že za Klause nebylo problém udržet vyrovnaný rozpočet, dokonce nebyl problém mít přebytky, kterýma se dluh zodpovědně splácel!

Autor článku

0/0
3.10.2011 11:12

Pravicový Liberál

Re: Grafy a statistiky.

Za Klause se dluh obvykle vyvedl do nějaké agentury mimo rozpočet, takže opět hra s čísly.

0/0
3.10.2011 11:37

Higen

Re: Grafy a statistiky.

Fakta prosím, kde máte zdroj? Rád bych se na to podíval.

0/0
3.10.2011 11:45

Kurri22 - III.

Tím, že si vypůjčil v určitém roce určitou sumu...

... myslíte to, že vydal dluhopisy v dané hodnotě?

Jestli ano, pak ty nesrovnalosti jsou dány tím, že vypršela lhůta splatnosti dluhopisů vydaných v minulosti a je nutno je zaplatit. Za tímto účelem se vydávají další dluhopisy. Ale to by ten rozdíl mezi schodkem a vypůjčenou sumou byl asi větší.

0/0
2.10.2011 23:23

Frollik

Nemám důvod se zastávat pana Kalouska, ale učiním to.

Tolik vynášené hospodaření p. Kočárníka a Klause, ale nakonec i dalších včetně Zemana, Grosse a Dluhoslava disponovalo stamiliardami z privatizace (tedy prodeje) našeho majetku. Až tento zdroj vyschnul začaly se kupit dluhy. (Dluhoslav zvládl dělat dluhy i při privatizačním příjmu). Ono se to dobře kecá, když tomu nerozumím (aspoň to autor přiznal, což mnozí novináři neudělají). Třeba prodej plynárenství vynesl 136 miliard. Je to výše dnešního Kalouskova dluhu. Telecom hodil kolem 90 miliard, to jen tak namátkou. Další věcí jsou skryté dluhy. Tomu ovšem autor rozumí ještě méně.:-/

0/0
2.10.2011 13:24

Higen

Re: Nemám důvod se zastávat pana Kalouska, ale učiním to.

Pokud vím, tak se zisky z privatizace neobjevují jako příjmy. Pak taky přece první léta a to hlavně během Klausovi vlády, se na zisky z privatizace nesahalo - to potvrdili i Pithart se Zemanem, před pár minutami v OVM.

0/0
2.10.2011 14:03

Kurri22 - III.

Re: Nemám důvod se zastávat pana Kalouska, ale učiním to.

Nevím, jak to bylo za Klause. Ale vím, že za Zemana šly peníze z privatizace do rezervních (a jiných) fondů. Nepočítaly se jako příjmy SR.

0/0
2.10.2011 23:25

hlava.dvacetdva

Jen tak od boku

je také zajímavý nárůst prostředků za ty roky,   které  státem protečou . Za co to pořád utrácíme?

0/0
1.10.2011 20:46

Daniel P.

Re: Jen tak od boku

Vygradace? Někdo někde spočítal, že státní dluh víceméně odpovídá tomu, co se rozkradlo.

+1/0
1.10.2011 21:31

Higen

Re: Jen tak od boku

Kdyby stát nevlastnil pro svůj chod nadbytečný majetek, nebylo by co krást. Stát je špatným pánem nejen podniků, ale i jeho obyvatel. Jeho úloha musí být jasná, minimální - základní.

0/0
1.10.2011 21:36

kaktusak

Re: Jen tak od boku

Spíš to chce pozavírat zloděje. Kromě toho už nerozkrádají ani tak státní majetek (ten po privatizaci není příliš rozsáhlý), ale daně.

0/0
2.10.2011 0:04

Higen

Re: Jen tak od boku

Daně se rozkrádají proto, že stát se zainteresovává do odvětví, které by měly být dávno v rukou lidu, tedy v rukou soukromého sektoru. Jakmile budou minimální státní zakázky, bude minimální korupce ve státním sektoru.

Jen tak mimo mísu, vzpomněl jsem si na zajímavý názor Hanse Adama II, knížete z Lichtenšteina, který myslí, že zrušení daně z příjmu by vedlo k úsporám a menším výdajům. Na první pohled nelogické, ale jakmile si uvědomíme, že se uspoří na sociálních dávkách, protože lidé budou efektivněji motivováni pracovat, je celý názor v jiném světle.

0/0
2.10.2011 0:13

Higen

Re: Jen tak od boku

Myslím si, že krom růstu ekonomiky (přílivu kapitálu) má svůj vliv na množství "prostředků", které protečou státem, také inflace. Bohužel však veškeré "narostlé" příjmy jdou na pokrytí "narostlých" nákladů na provoz statní správy. Přitom řešení je tak snadné, jen o +/- 15 % snížit výdaje.

0/0
1.10.2011 21:31

Higen

Re: Jen tak od boku

Pokud vím, tak se zisky z privatizace neobjevují jako příjmy. Pak taky přece první léta a to hlavně během Klausovi vlády, se na zisky z privatizace nesahalo - to potvrdili i Pithart se Zemanem, před pár minutami v OVM.

0/0
2.10.2011 14:03

petr66

Já jsem přesvědčen, že skoro jistě máte pravdu

ale pan Kalousek je skromný člověk a zásluhy u schodku stáního rozpočtu rád přenechá,  jiným. Dávám karmuR^

+3/0
1.10.2011 20:27

mmaaxxxoo

.

Já nevím, to jste tak neznalý, nebo jen tak provokujete? Něco jiného je dělat dluhy v době hospodářského růstu a něco jiného v době světové, hospodářské krize.

Vzdělejte se a pak napište seriozní příspěvek.

Takto jste jen za oslíka, který nemá o této problematice ani páru.

Ty vaše podpásovky na Kalouska .... škoda slovRv

0/0
1.10.2011 19:26

Higen

Re: .

1. Co já vím, tak se nás přímé důsledky ekonomické krize vyhnuli, a to zejména díky naší vlastní měně.

2. I kdyby byla krize tak zásadní, aby se nás výrazně dotkla, nevidím to jako legitimizaci zadlužování ekonomiky. Spíše jako omluvu pro škrty a ořezání státní správy v zájmu vyrovnání státního rozpočtu.

3. Existují země, které díky legislativním ošetřením (o zachování vyrovnaného rozpočtu) deficit i během krize neměly. Proč by ČR měla automaticky následovat mylné kroky keynasářských ekonomik?

4. Nevidím důvod pro dluhy i v případě ekonomické stagnace, ekonomika státu má být reálná, jinak viz případ Řecka.

S pozdravem Oslík

+1/0
1.10.2011 20:06

Daniel P.

Re: .

Tak to, k čertu už, vyvraťte a napadněte věcnými argumenty. Ukažřte svoje vzdělání a předveďte něco lepšího než osobní útok.

0/0
1.10.2011 21:32

kurt godel

Re: .

jak chcete napadat neúplnou statistiku? Když pan blogger řekne A, měl by říci i B. Takhle se chce jen zalíbit čtenářům... Dovolte mi tedy, abych sem též hodil několik "věcných" argumentů do pranice: míra zadlužení v HDP

ČR - ca 40% HDP

SRN - ca 90 % HDP

USA - 100 % HDP

Japonsko 200 % HDP

0/0
1.10.2011 21:50

kurt godel

Re: .

Z těchto čísel přeci jasně vyplývá, že naše ekonomika a životní úroveň je lepší než v Německu, USA i Japonsku... To jen tak abyste porozuměl tomu, čeho se blogger dopustil.!!

0/0
1.10.2011 21:52

Higen

Re: .

Navíc podle posledních zpráv je dluh vůči HDP již 48 %!!! Což ke velmi rychlý posun k zemím, se kterýma nás tady srovnáváte. A schválně který ministr tento posun připustil?! :-)

0/0
1.10.2011 21:59

kurt godel

Re: .

Teď vůbec nejde o ekonomiku, ale o výpovídající hodnotu tohoto blogu. V tom jste se trefil: 0...

0/0
1.10.2011 22:06

Higen

Re: .

Jako autor tohoto blogu děkuji za názor [>-]

0/0
1.10.2011 22:08

kurt godel

Re: .

Souhlasím s Vámi, že se naše země zadlužuje rychle a hlavně zbytečně, přičemž plno peněz které si půjčíme se stejně ztratí bůhvíkde. Ano, Kalousek není ekonomický mistr světa, ale ruku na srdce, kdo z renomovaných ekonomů (nebudu jmenovat) by měl tu zodpovědnost a odvahu a stal se min. financí? Málokdo, protože když se ve svých odhadech seknou teď, nic se jim nestane. Ale neodhadnout situaci jako min. financí a dostat pak po hubě od přiblblých odborářů (z nichž většina sotva dokončila první stupeň zákl. školy) nebo ještě hloupějších socanů (jejichž místopředseda vystudoval VŠ u kámoše na Slovensku), to už chce kus osobní odvahy...

0/0
1.10.2011 22:22

kurt godel

Re: .

...a nezapomínejte na jednu důležitou věc: lidé kteří obírají tento stát nejsou vidět, stojí v zákulisí této "Velké hry"

0/0
1.10.2011 22:31

Higen

Re: .

Budu možná za vola, ale po ideologických a ekonomických stopách se dostáváme opět k lidem, proti kterým bojoval prezident Andrew Jackson, k nejvýznamnějším bankéřským rodinám. A budu asi za antisemitu (což nejsem), ale většina z nich (vlastně co já vím, tak všechny), jsou sionisté.

0/0
1.10.2011 22:41

Higen

Re: .

Odvahu Kalousek má, to bezpochyby, ale k čemu. Myslím, že byť nemá ekonomické vzdělání, tak ví moc dobře, co dělá. Myslím, že sofistikovaným způsobem činí to, za co dostane z Evropy a ze světa politické body. Je mu lhostejno, jak Český stát dopadne, jinak by nepřišel ke knížeti. Kalousek úmyslně vede zemi tam, kde si ji přeje vidět kníže a potažmo Havel. Uvádí naši zem do finanční otroctví u nadnárodních uskupení EU, OSN a MMF, které pak mohou nastolit řád, jenž si vysnila globální oligarchie (viz Řecko). Kalousek je ten, který na světle manipuluje s kladivem a olůvkem, architekti ve stínu, lidé kteří podporuji Havlové vize, jsou ti, jenž jej podporují a následně odmění.

0/0
1.10.2011 22:35

kurt godel

Re: .

snažte se poohlédnout po polobozích za rohem a v podzemí a ne jen po architektech ve stínu....

0/0
1.10.2011 22:47

Higen

Re: .

To chcete argumentovat tím, že nejsme neschopní spravovat stát jako tyto vámi uvedené země? Naopak například Lichtenštejnsko nemá žádný dluh čili 0 Kč nebo 0 EU, proč jste neuvedl tuto zemi? Přece se nebudu jako násilník vymlouvat a obhajovat, že vedle sedí vrah. To má být pro nás nějaká výhra???

0/0
1.10.2011 21:57

Tomáš Kupec

Re: .

Zkouška

0/0
4.10.2011 10:43

Kurri22 - III.

Re: .

Tím chcete říct, že Kalousek má ještě pro zadlužování dostatek prostoru nebo co?

0/0
2.10.2011 23:28

Kurri22 - III.

Re: .

OK. Ale 200 mld.? To se na krizi svádět nedá. Navíc nejlepší ministr financí střední Evropy a přilehlých asijských států.

A navíc Kalousek je přece "pravičák", čili by ho tyto keynesovské poučky moc brát neměly.

0/0
2.10.2011 23:30





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.