Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djelem

K poslednímu odstavci: Židy chtějí posílit, Árijce zničit...

Vždyť je to jednoduché  ......;-D[>-]

+1/0
30.9.2011 15:20

djelem

páter Halík je sám převtělený Satan !!!!

Stačí se na něj podívat pozorně - ty satanské rysy se nezapřou !;-O[>-]

0/0
30.9.2011 15:11

Miminobijec

Re: páter Halík je sám převtělený Satan !!!!

Zato Vy se vůbec převtělovat nemusíte, z pouhého vašeho příspěvku je jasné, že jste truhlík;-D

0/0
30.9.2011 17:53

Jan Vrana

Re: páter Halík je sám převtělený Satan !!!!

Asi jsem taky truhlik, ale musim se Satana v zomto pripade zastat, Ten ma na rozdil od pana Halika alespon nejakou moralni integritu, i kdyz zapornou. Zajimave je, ze urcita skupinka lidi zvanych v hromadnych sdelovacich prostredcich "osobnosti" neustale papouskuje, ze pan Halik je velka osobnost, Pro mne asi takova, jako polni kurat Otto Katz z jedne zname knizky.

0/0
18.10.2011 20:52

svedek casu

Halík má pravdu

na rozdíl tebe se nekoukal na klip přemluv bábu.

0/0
30.9.2011 13:28

martin pinc

V čem má Halík pravdu?

Pokud nejste schopen formulovat nějakou myšlenku, nechoďte na diskuze. Halík se opravdu "odkopal". Tvrdit, že katolické církvi a koneckonců celé naší zemi hrozí "sňatek trůnu a církve" může jen někdo, kdo naprosto přehlíží, že význam obou těchto subjektů v dnešní společnosti je nesrovnatelně menší, než byl v době císařského Rakousko-Uherska. On si opravdu dobře uvědomuje, že většna aktivních katolíků má konzervativní názory a odmítají jeho náboženský synkretizmus.  Nemá rád Klause, a tak mu bude oponovat, i kdyby měl tisíckrát pravdu. Skutečná moudrost je jiná: "Moudrost shůry je především čistá, dále mírumilovná, ohleduplná, ochotná dát se přesvědčit, plná slitování a dobrého ovoce, bez předsudků a bez přetvářky."

+1/0
30.9.2011 14:14

iacobau

Re: V čem má Halík pravdu?

Jestli je "význam obou subjektů" menší ještě nesouvisí s mírou rizika propojení církve a části světské moci. Jestli má většina katolíků konzervativní názory, těžko říci. Já to neumím posoudit, asi by chtělo blíže specifikovat co je a co není konzervativní. Spíš se ale přikláním k tomu, že u nás moc katolický konzervativismus nekvete.

Halík je buď katolík, nebo synkretista. Já bych řekl to první. Nevidím důvod odsuzovat jiného křesťana jen proto, že má jiné názory než já, případně že jeho názorům nerozumím. Omezil bych se na odsuzování činů, ne lidí. Toho jsme si už užili dost.

0/0
30.9.2011 15:07

JamesJosephWray22

Re: V čem má Halík pravdu?

Svatá prostoto, to myslíte vážně? Halík je asi takový katolík, jako Dalajláma. Jestli Vám to uniklo, tak katolicismus je víra, která stojí a padá na dogmatech. Nemůžete tyto dogmata cíleně odsuzovat a kritizovat, a přesto se nazývat katolíkem. To nedává smysl. To je jako kdybyste se nazýval fotbalistou, ale pro hru byste místo nohou používal ruce. Katolická církev, ať se to Vám, nebo Halíkovi líbí, či nikoliv, je tradicionalistická již ze své podstaty. Katolická církev a konzervativní hodnoty k sobě prostě odpradávna patří. Halík by rád z nevěsty Kristovi učinil spolek oportunistů, pro které bude ekumenismus výchozí bod snažení. To si ale páter vybral špatně. Katolictví je a zůstane konservativní. Světlo na konci tmavého tunelu. A osobně jsem velmi rád, že čeští katolíci tohoto modloslužebníka a jeho herezi odmítají.

0/0
30.9.2011 15:47

iacobau

Re: V čem má Halík pravdu?

Souhlasím s Vámi, že křesťanství musí stát na dogmatech, jinak by se měnilo ze dne na den. O dogmatech lze mluvit, lze polemizovat, lze pochybovat a přitom být věřícím, nikoli vědoucím a fanatickým křesťanem. Pod pojmem katolický tradicionalismus si obvykle představujeme směr, který mj. odmítá II. Vatikánský koncil. Že však katolictví ctí tradice, že tradice jsou její nedílnou součástí, o tom nepochybuji. Ovšem tradice může být živá, nebo taky mrtvá, jen pro sebe samu. Mám rád lidi, kteří se o takových věcech baví, nemusím s každým souhlasit, přesto nechápu, proč bychom se my, křesťané, měli navzájem odsuzovat. Dokonce i ty, kteří v mém vidění světa mezi křesťany nepatří, nemusím ještě nenávidět a odsuzovat.

Často používám filtr na takové kritické hlasy: pokud pouze polemizují s názory, případně je odmítají, dovedu je brát v potaz. Jakmile ale někoho nálepkují, vylučují, odsuzují apod., nestojí mi za námahu se jimi zabývat. Ale je mi líto, že jich poslední dobou tolik vidím.

0/0
30.9.2011 16:04

JamesJosephWray22

Re: V čem má Halík pravdu?

Nesdílím Váš pohled. Dogmata tu nejsou od toho, abychom o nich pochybovali, nýbrž abychom je uznávali. S druhým Vatikánským koncilem a křesťanským tradicionalismem máte pravdu. Destruktivní vliv jeho závěrů na církev svatou vidíme dnes a denně a proto je naší povinností jej odmítnout. Ekumenizmus je slepá ulička. Církev svatá přes tisíc let hlásala jedinou pravdu boží a spoluvytvořila evropskou civilizaci. Kam se dostala od 60 let 20 století, tedy od II.Vatikánského koncilu, vidíme snad všichni. Na závěr bych rád řekl, že zde nejde o nenávist, ale o přežití. Cizí kultury mohu respektovat, ale musím bezpodmínečně bránit tu svou. Páter Halík chce v duchu modernismu zničit to, co z nás dělá Evropany, Čechy, křesťany (vyberte si). Tomu nemohu a nechci tleskat. A jsem ze srdce rád, že nejsem sám

0/0
30.9.2011 18:58

Miminobijec

Re: V čem má Halík pravdu?

Katolicismus víra není, vírou je křesťanství, pokud věříte v římskokatolické dogmata více než v Krista, dopouštíte se zcela zjevné hereze:-).

0/0
30.9.2011 17:50

JamesJosephWray22

Karma

R^

0/0
30.9.2011 13:28

jurnecka

Děkuji

Vynikající článek - díky.

Ano, Halík je bezesporu velice inteligentní člověk s obrovským rozhledem... Ale marná sláva - je to relativista.

I když on to popírá a tvrdí, že je "perspektivista"... :-P

0/0
30.9.2011 13:18

iacobau

Milý studente,

napsal jste velmi zajímavý článek, máte rozhodně slušný styl psaní. Přesto mám výtku - pokud se hodláte o někom jako je Halík takto rozepsat a prezentovat "jeho postoje", je velmi moudré si o tom člověku zjistit dost informací a jeho postoje skutečně znát (bez ohledu na to, že to mnozí nedělají). Ve Vašem případě se Vám podařilo z Halíka vytvořit jednoduše uvažujícího člověka bez širšího rozhledu, dle mého soudu obraz zcela neodpovídající předloze. Nevím, zda jste od něj třeba něco četl, doporučuji. Samozřejmě to neznamená, že s ním musíte souhlasit, ale budete se alespoň mít vůči čemu vymezovat.

+1/0
30.9.2011 13:09

Saarinen

Re: Milý studente,

stáčí znát to,co napáchal spolu s čt a jak se prézentuje všeobecné,ještě číst nějaké plky,škoda času-všechno zná,všude byl a jen jeho názor je ten správný,kam se hrabe Armand-Jean du Plessis de Richelieu

0/0
30.9.2011 13:21

iacobau

Re: Milý studente,

A v tom je kámen úrazu. Často děláme rozhodnutí nebo vynášíme soudy jen na základě povrchních informací, leckdy účelově podbarvených. Je to dobře?

0/0
30.9.2011 13:25

jendazmoravy

Nejen číst knihy,

Halíkovy knihy jsou zajímavé čtení, ale to nic nemění na tom, že Halík by ve vlastním zájmu měl krotit svoji posedlost Klausem

0/0
30.9.2011 13:27

lubossula

Re: Nejen číst knihy,

proc by mel? Klaus kroti sve posedlosti?

0/0
30.9.2011 13:28

djelem

Re: Nejen číst knihy,

A jaké své posedlosti pan president  nekrotí ?   ;-)[>-]

0/0
30.9.2011 15:13

iacobau

Re: Nejen číst knihy,

V tom s Vámi souhlasím, taky mi přijde, že to s Klausem přehání. Není knížky nebo přednášky, kde by se vůči němu nevymezoval.

0/0
30.9.2011 13:31

tromi12

můžu, je to moderní

;-D

0/0
30.9.2011 12:59





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.