Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

villík

Už jsem tu psal:

Izrael má problémy na dvou místech: Gaza a Zápdní břeh Jordánu.

ČR má problémy na 400 místech země!

0/0
21.9.2011 19:36

Higen

Děkuji

Děkuji za komentáře - slušné i méně slušné. Nejčastěji zde namítáte, že se text opíral o výroky Sloty, což samozřejmě vidím. Ovšem významem se text opírá nemálo o zítřejší zasedání valného shromáždění OSN. Často se setkávám se zjednodušením, že Palestinec to je přece to samé jako u nás Rom, proto nemůžeme nechápat snahu Izraele se proti těmto "podlidem" bránit. Palatův text je právě kompilát podobných myšlenek, které zahrnul do svého kritického nevím čeho, asi novinářského článku, proti Slotovi. No a to se mi nelíbilo, proto jsem napsal, co jsem napsal. Byť se na první pohled mířilo do hnědého, cílem byla zelená v arabském, nikoliv enviromentálním smyslu.

Autor

[>-]

0/0
21.9.2011 16:17

il1948

Re: Děkuji

Vážený autor,

V prvom rade si zistite čo znamená slovo, pojem sionizmus, pred tím než ho začnete implementovať do Vašich "textov" lebo vyzeráte ako bl... divne....:-):-):-)

0/0
22.9.2011 11:24

Higen

Re: Děkuji

Opravdu by mě zajímalo, co vám nesedí na mnou používaném termínu sionismus? :-) Prosím zkuste být konkrétnější, ať se nejen já poučím.

0/0
23.9.2011 13:41

--- poveste ho za El Paso ---

...

Komasi, dejte si do poradku "Profil" (mate prehozena pismena ve jmene).:-/

0/0
21.9.2011 15:32

malý david

kéž by si chtěli

cikáni založit vlastní stát.Ale kdo by je pak živil?

+2/0
21.9.2011 14:21

klapzubova

Re: kéž by si chtěli

Nikdo.Do roka by už nebyli.cizopasník bez hostitele(nedobrovolného) zahyne.

0/0
21.9.2011 14:53

Qeebee

Re: kéž by si chtěli

To je stejná utopie jako shinhedskej stát :-P

0/0
21.9.2011 15:23

_muffin_

Studentiku

Jak to ze nejsi ve skole co. Mas cas psat blaboly a pritom neporozumis ani ctenemu textu. Kde to dnesni skolstvi speje. :-/

Tam misto psani blabolu se uc.

0/0
21.9.2011 14:10

VyMeTaky

Podělte se s námi o informaci,

jaký že to renomovaný ústav navštěvujete? Zdráhám se uvěřit, že takovou snůšku hlouposti může někdo nasbírat v jakékoli škole, i kdyby to byly práva v Plzni.

0/0
21.9.2011 14:09

Glock Mark XVIII

Palata to napsal jako reakci na toho slov. blázna - Slotu

Zřejmě nečtete LN pravidelně.

0/0
21.9.2011 13:46

VyMeTaky

Re: Palata to napsal jako reakci na toho slov. blázna - Slotu

Plýtváte slovy. Správně jste měl napsat "Zřejmě nečtete."

0/0
21.9.2011 14:10

Smoking Lilly

Re: Palata to napsal jako reakci na toho slov. blázna - Slotu

Nehleda sekretarku?

0/0
21.9.2011 18:25

strycek-Joe LLC

Jednoznačný souhlas

jestliže byl přiznán stát Židům, měl by být potvrzen také Palestincům, myslím, že většina států v OSN to schválí, bez ohledu na stanovisko Česka, které je nesvéprávným státem ve vazalském  postavení.

0/0
21.9.2011 13:38

tromi14

Re: Jednoznačný souhlas

R^

0/0
21.9.2011 13:48

Glock Mark XVIII

Re: Jednoznačný souhlas

On jim přiznán byl, jenže ONI SAMI HO ODMÍTLI. Teprve až když prohráli 2 války, začali brečet cosi okolo hranic z roku 1967 (předválečných).

Do roku 1967 byl Gaza Strip integrální součástí Egypta, West Bank byl integrální součástí Jordánska. Proč tyto 2 země do roku 1967 BLOKOVALY VZNIK PALESTINSKÉHO STÁTU???

.

P.S. Kdy se budeš vdávat, holka?

+2/0
21.9.2011 13:50

Glock Mark XVIII

Re: Jednoznačný souhlas

Jinak v červnu 1967 Jordánci sami zaútočili dělostřelbou, následný protiútok Izraelců je během 3 dní úplně vytlačil z Předjordánska.  A odkud to vím? Jordánský král to napsal do svých pamětí (Moje války s Izraelem).

0/0
21.9.2011 13:53

Niktor

Re: Jednoznačný souhlas

Bodejď by ho neodmítli, když to, co jim bylo přiznáno, byla jen část arabského území. Oni ho pochopitelně chtěli celé. Myslím, že na jejich místě byste nežádal nic jiného.

0/0
21.9.2011 14:03

Glock Mark XVIII

Re: Jednoznačný souhlas

Původní mapa rozdělení z roku 1947 byla vypracována na základě osídlení - např. Tel Aviv bylo téměř výlučně židovské město., jiná zase čistě arabská, jiná smíšená (Jeruzalém). Vlastnické vztahy byly takové, že židovští osadníci si půdu kupovali, místní Arabové ji buď vlastnili, nebo ji měli pronajatou od egyptských vlastníků půdy.

Tehdejší rozdělení nebylo ideální, ale z cca 90% se shoduje s mapou před rokem 1967.

Objektivně řečeno celá myšlenka 2 států s takto nevhodnými hranicemi je mírně debilní, ale pořád lepší než 1 stát obývaný 2 velmi znepřátelenými skupinami.

Na Středním východě nefunguje středoevropská logika, navíc se tam střetávají 2 znesvářená náboženství a působí jako katalyzátor problémů (sociálních, demografických, ...).

0/0
21.9.2011 14:59

Martin V2

Re: Jednoznačný souhlas

Ale Palestincům byl stát přiznán, smutné pro ně je, že počítali s tím, že smetou z povrchu zemského vznikající stát Izrael. To jim nevyšlo už několikrát a oni asi pořád doufají?

0/0
21.9.2011 16:15

myskamiki

super

Cech, Stredoevropan do toho Rom.... obsah pojmu a jejich vymezeni mate zjevne zcela v pazi. O tom "vyhandlovani" nema cenu ani nic psat. Palata je sice vyklesteny byk jak lampa, ale Vy jste snad jeste vetsi.

Jsem pro uznani Palestiny jako statu, cim driv, tim lepe. A pak taky v tvrdem prosazovani prava statu na svou obranu, protoze za chvilu tu zacnete fnukat, jak to, ze se Izrael, uz po nekolikate, odvazil branit

0/0
21.9.2011 12:57

Amoniak II

Re: super

Uznání Palestiny - proč ne. Ale bez těch území, která stihli Arabové ve svých útočných válkách prohrát.

0/0
21.9.2011 13:02

VyMeTaky

Re: super

To mi ale řekněte, kde by se tedy měla prostírat? ;-D

0/0
21.9.2011 14:11

Fatboymiki

zalez cucáku,

ještě ti teče mlíko po bradě, tak šoupej nohama

0/0
21.9.2011 12:56

Vrah

Re: zalez cucáku,

To jste mu to teda nandal. Cítíte se jako frajer?

On se nesouhlas dá vyjádřit poctivě, pomocí argumentů (ne že by je nebylo možné najít), ale shazovat druhého proto, že „je cucák“, to je ubohost.

0/0
21.9.2011 15:27

etrusk

ANTI

jedna ANTIkarma :-/

0/0
21.9.2011 12:45

Vrah

Re: ANTI

Jenom jedna?

0/0
21.9.2011 15:28

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín

Ale jo,

ať si cikáni vlastní kulturu prosazujou, jenom když to bude dostatečně daleko od místa kde jsem já.

+2/0
21.9.2011 12:39

habit-.!..

... máte pravdu...

... romy nelze s palestinci srovnávat... od mačet k raketám je hodně daleko....

+1/0
21.9.2011 12:37

shorticek

doporučení autorovi

nechť se stane terénním pracovníkem v nějakém tom "vyloučeném ghettu"....ono ho to přejde, ta užvaněnost..

0/0
21.9.2011 12:34

Jan Ruzicka

Že maj ale chucpe,

mladíku. Rv

0/0
21.9.2011 12:29

Eglund

Palata má recht

akorát nemusí mluvit o Slovensku, ale klidně o nás. Stačí, kdyby si cikáni pořídili za peníze ze saúdské arábie patřičné PR a za pár let se klidně kus Čech odtrhne, nás Čechy budou bojovníci za svobodu zabíjet, mírumilovní bojovníci budou vraždit naše děti ve školách a Turci k nám budou posílat humanitární konvoje se zbraněma. Proti hnuslimáckým plastelíncům jsou naši cikáni zlatí, to je třeba zdůraznit.

+1/0
21.9.2011 12:29

lomihnát.

Typický výtvor dnešního školství:

Sebevědomý hňup, který má dost odvahy psát veřejný blog, a přitom ani po opakovaném přečtení nepochopí psaný text.

Už titulek mi napověděl, protože vím, (čtu, milý autore, více, než píšu) jak a o čem píše Luboš Palata. yslel jsem, že to má být nějaká ironie nebo parodie, nebo titulek - karmáč. Bohužel.

Tak pro Vás: Pan Palata ten článek napsal jako kritiku výroku slovenského národovce Sloty. To by Vám mohlo ke správnému chápání textu stačit.

Pan Palata (mezi jeho fanoušky nepatřím, aby bylo jasno) se nezabývá tématikou Palestiny a Izraele, ale střední Evropou - zejména zeměmi Visegradské skupiny.

+1/0
21.9.2011 12:26

Pierre de Croissant

Většina obyvatel planety není pro uznání Palestiny

1. Židé nikdy nebyli z území Izraele a Judee vyhnání kompletně. Vyhnána byla především městská elita. Rolnické obyvatelstvo zůstalo. Např. v Hebronu je prokázáno 3000 let nepřetržité židovské komunity. S jedinou přetržkou až po roce 1948 po arabské anexi.

2. Židé se nikdy země Israel nezřekli, vždy ji považovali za svou. Že nad ní nemohli dlouho uplatňovat správu a vládnutí je věc druhá.

3. Málo se ví. Židé při příchodu nikoho nevyháněli a nedobývali, tak jak se píše v Starém zákonu. Ve skutečnosti na konci 13. stol nejchudší Kanaánci z nížin, zejména rolníci obraní o půdu, odešli do vrchovin budovat nové společenství. V severním Israeli splynuli s hrstkou beduínů a jižní Judea byla tehdy neobydlená! Toto byli první Židé, neboli Protoizraelci.

4. Arabové dostali  77 % území britského mandátu tzv. Zajordánsko.

+1/0
21.9.2011 12:26

Niktor

Re: Většina obyvatel planety není pro uznání Palestiny

1.) Nevím, proč by nás body 1, 2 a 3 měly při diskuzích o arabsko-izraelském konfliktu vůbec zajímat. 2.) Váš bod 4 nám toho také mnoho neříká, je přece úplně jedno, jak velké území zahrnovala mandátní správa a jaká část z něj připadla Arabům (ostatně převážnou většinu Jordánska tvoří poušť). Důležité je, že na palestinských územích panuje situace, že místní obyvatelstvo kontroluje Izrael, ale zároveň mu negarantuje práva, která přísluší jeho občanům (protože Palestinci izraelské občanství nemají) - to je ten problém. Izrael sám dlouhá léta tvrdí, že jako řešení podporuje vznik samostatného palestinského státu, ale přesto na území, kde by tento stát měl vzniknout, vesele staví osady výhradně pro izraelské obyvatelstvo. Co tím asi sleduje? Možná něco podobného jako Čína přesuny etnických Číňanů do Tibetu a Ujgurstánu?

A vůbec, oč je ono plánované "jednostranné" vyhlášení Palestiny jednostrannější, než bylo kdysi vyhlášení Izraele?

0/0
21.9.2011 14:16

James Bond

Re: Většina obyvatel planety není pro uznání Palestiny

1. Palestina je označení území. Třeba jako Balkánský poloostrov.

2. Palestinec je Arab, žijící na území geograficky označované jako Palestina. Dříve kočovníci různých kmenů. Takže, nadneseně přitaženo za vlasy, Za Palestince by mohl být označován i Žid. Stejně jako za Balkánce Řek, Buhar, Srb.

3. Kdo tam byl, tak potvrdí. Hranice mezí Izraelem a "Palestinou" je patrná na první pohled. Na jedné straně obdělávaná púda, na druhé zanedbaná pouť.

4. Arabúv vůbec nejde o vlastní stát. Jde jím především o likvidaci toho druhého.

0/0
21.9.2011 15:48

ro.pro

Cikáni svou zemi mají

A je to INDIE. Je vidět že o historii tohoto etnika nic nevíš. Palestinci jsou jen banda línejch teroristů a muslimskejch fanatiků závislejch na mezinárodní pomoci, jinak už dávno hlady chcípli. Sami nejsou schopni vyprodukovat nic, jen rodit plno dětí, budoucích teroristů.

+2/0
21.9.2011 12:25

Pytlík

Pan autor jaxi přehlédl...

Pan autor jaksi přehlédl, že na území dnešního Izraele židé kdysi, než byli rozehnáni, sídlili - vraceli se tudíž na své historické území. Na rozdíl od toho byli cikáni ve své rodné Indii, odkud pocházejí, pouze opovrhovanou kastou. Mohou se tedy vrátit ke svým kořenům, tj. do Indie.

+1/0
21.9.2011 12:23

Draggo

neexistuje zadny palestinsky narod!

je to pomerne nedavny vymysl. :-P

+1/0
21.9.2011 12:18

Higen

Re: neexistuje zadny palestinsky narod!

Opět si Izrael tímto nabíhá, jelikož oni sami žádný Židovský národ, jak jej prezentují, nemají. Většina židů jsou pouze náboženští konvertité nebo posbírané ztracené existence jiných národů. Stačí si projít vývoj poměrů Arabů (Palestinců) k Židům během dvou století. Židé uměle vytvořili něco jako národ, spíše se jedná o skupinu vyznávající společnou víru než o skutečný národ. Rotschildové dokonce platili jakýsi důchod každému, kdo se přihlásil judaismu a přesídlil do Izraele, aby umocnili své nároky a sílu. No zkrátka mazec ...

0/0
21.9.2011 12:29

Eglund

Re: neexistuje zadny palestinsky narod!

Sice to není pravda, ale zní to dobře. Určitě by bylo pravdě bližší, kdyby se v tomto příspěvku nahradilo slovo židovský slovem český, slovo žid slovem Čech a pak by to platilo nejmíň z 90% - ale to autorovi příspěvku jaksi nedochází, protože jinak by tyhle kecyi tak sebejistě nehlásal.

0/0
21.9.2011 12:35

il1948

Re: neexistuje zadny palestinsky narod!

To je blbosť, skúste čerpať aj z iných ako neonacistických zdrojov !

0/0
22.9.2011 11:32





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.